Lotte online consult
In de eigen ‘Online Consultmanager’ kun je een afspraak aanmaken met een patiënt, dat kun je als huisarts of praktijkondersteuner zelf doen, maar dat kan bijvoorbeeld ook de assistente doen. Vervolgens krijgt de patiënt een mail met de uitnodiging. Daarbij wordt ook een korte duidelijke uitleg gestuurd over de deelname. Wil de patiënt iemand uitnodigen om erbij te zijn dan kan dat ook. Die vraag kan de assistente vast stellen, maar dat kan ook op initiatief van de patiënt.
Veilig en het valt onder de Nederlandse privacy regels
Het voordeel van Lotte Online Consult is dat het volledig in Nederland gehost wordt en dus ook onder de Nederlandse regels van de AVG valt. Dat geldt voor de meeste bekende alternatieven niet. Lotte Online Consult is er voor de eerstelijnszorg en is er niet alleen voor nu. We zullen ook in de toekomst blijven doorontwikkelen op basis van de input van de gebruikers uit de eerstelijnszorg. Daarnaast is het onderdeel van ‘Bellen met Lotte’, waardoor we ook hiervoor weer veel slimme integraties kunnen gaan ontwikkelen.
Lotte Online Consult werkt op dit moment heel goed en kan snel worden ingezet. Sinds vorig jaar kan een online consult regulier gedeclareerd worden omdat het niet meer uitmaakt hoe er contact is met de patiënt.
Juist voor nu en ook voor werkoverleg
Lotte Online Consult kan meer dan afspraken met de patiënt opzetten. In deze gekke tijd dat veel mensen thuis werken en je elkaar toch even op de hoogte wilt houden kun je het ook inzetten om te overleggen. Om de week op te starten of misschien zelfs samen af te sluiten. Je kunt zelfs met 20 mensen tegelijk online afspreken.